مشکلات و ایرادات رایج در کولر گازی اسپیلت

ما در این مقاله از پارس ترمو قصد داریم تا در رابطه با معایب رایج در کولر گازی اسپیلت بحث کنیم. با خواندن این مقاله شما می توانید در رابطه با رایج ترین ایرادات در کولر گازی اسپیلت اطلاعات کسب کنید و در صورتی که کولر گازی اسپیلت شما دچار هر یک از این ایرادات شد، شما می توانید متوجه ی منشاء ایراد شوید، زیرا در صورتی که کولر گازی شما به خصوص در تابستان به درستی کار نکند، یکی از بزرگترین معضلات می باشد. همچنین ما سعی می کنیم که تا حد ممکن، راه حل های رفع مشکلات را بیان کنیم تا خودتان بتوانید با چند تکنیک ساده، مشکل مورد نظر در کولر گازی اسپیلتتان را رفع کنید.

معایب رایج در کولر گازی اسپیلت و آموزش تعمیر و رفع ایراد

نشت گاز گولر گازی اسپیلت
کثیف شدن فیلتر های کولر گازی اسپیلت
خرابی برد الکترونیکی کولر گازی اسپیلت
خرابی سنسور ترموستات کولر گازی اسپیلت
مشکلات مربوط به تخلیه کولر گازی اسپیلت
کثیفی کندانسور کولر گازی اسپیلت
خرابی کمپرسور کولر گازی اسپیلت
مشکل خازنها در کولر گازی اسپیلت
مشکلات اواپراتور کولر گازی اسپیلت
مشکل خارج نشدن هوا از موتور کولر گازی
روشن نشدن کولر گازی
خنک نکردن کولر گازی
کمبود گاز مبرد در کولر گازی
پرتاب کردن باد گرم از کولر گازی
نشت آب از پنل داخلی کولر گازی
خاموش نشدن کولر گازی
نچرخیدن فن کولر گازی

نشت گاز گولر گازی اسپیلت

گاهی ممکن است گاز مبرد داخل کولر گازی کم باشد، و یا کولر گازی دچار نشتی گاز باشد. نشت گاز مبرد کولر گازی، یکی از ایرادات رایج در کولر گازی ها می باشد. در صورتی که لوله های کولر گازی دچار سوراخ باشند و گاز نشتی داشته باشد، نباید به هیچ عنوان به آن مجدد گاز اضافه کنید. این مسئله را تکنسین های متخصص به خوبی می دانند، در صورتی که در این شرایط ابتدا باید قسمت دارای نشتی را پیدا کنید، هر گونه نشتی را بر طرف کنید و سپس آن را تست کنید و مطمئن شوید که نشتی بر طرف شده، و سپس کولر گازی را با مقدار مناسب گاز مبرد شارژ کنید. توجه داشته باشید که کیفیت و کارایی کولر گازی شما، به طور مستقیم با میزان صحیح گاز در ارتباط می باشد. همچنین برای اطلاع از میزان صحیح گاز مورد نیاز برای دستگاه کولر گازی، باید به مشخصات و اطلاعات مربوط به شرکت سازنده ی کولر گازی توجه کنید. که البته تعمیر کاران متخصص و با تجربه ی در زمینه تعمیرات کولر گازی به این میزان و مقادیر آشنایی کامل دارند. همچنین توجه داشته باشید، که نشت گاز کولر گازی، می تواند برای محیط زیست بسیار مضر و خطرناک باشد.

کثیف شدن فیلتر های کولر گازی اسپیلت

در صورتی که فیلتر ها و لوله های کولر گازی، کثیف شوند، کولر گازی به درستی کار نمی کند و باعث می شود تا راندمان کولر گازی کاهش پیدا کند. همچنین علاوه بر این، ممکن است کمپرسور یا فن ها دچار خرابی زودرس شوند. نگهداری نا مناسب از دستگاه و عدم سرویس به موقع کولر گازی باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود. بنابراین لازم است تا به صورت دوره ای فیلتر های کولر گازی بررسی شوند و در صورت کثیف بودن شسته شوند و یا این که تعویض شوند. اگر در منزل حیوانات خانگی دارید، ممکن است لازم باشد تا این فیلتر ها را زودتر تمیز کنید و یا تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی کولر گازی اسپیلت

در صورتی که کولر گازی به طور مکرر روشن و خاموش شود، این مسئله می تواند باعث آسیب رساندن به برد کنترلی، کمپرسور و فن کولر گازی شما شود. این حالت می تواند بعد از یک مدتی، سیم ها دچار خوردگی شود و ترمینال ها آسیب ببینند و همین مسئله بعد ها مشکل ایحاد کند. و باعث آسیب رساندن به برد الکترونیکی دستگاه شود. بنابراین برای جلوگیری از این آسیب های احتمالی، باید دستگاه شما توسط تعمیر کار حرفه ای کولر گازی بررسی شود.

هزینه سرویس دوره ای کولر گازی

معمولاً سرویس های دوره ای را قبل از استفاده از دستگاه و با آغاز فصل گرما و یا در کولر گازی های مجهز به سیستم گرمایش، قبل از آغاز فصل گرما انجام می دهند.

سرویس دوره ای کولر گازی شامل موارد زیر می شود:

تعویض فیلترهای هوای کولر گازی
شسشوی پنل کندانسور
آمپرگیری برق دستگاه
اندازه گیری و تست گاز

سرویس کامل کولر گازی

توصیه می شود اگر سرویس های دوره ای کولر گازی را انجام نمی دهید، حداقل هر یک الی دو سال یک بار دستگاه را مورد سرویس کامل قرار دهد.

اقداماتی که یک سرویس کولر گازی در سرویس کامل کولر گازی انجام می دهد:

روغنکاری تمام قطعات در حال حرکت کولر گازی
شستشوی بلوور و اوپراتور کولر گازی با کارواش
تست جریان هوا در کویل های اوپراتور
بررسی و شستشوی خط لوله تخلیه
تعویض و یا پاکسازی فیلترهای هوا
بررسی فین های کویل اوپراتور
بررسی سیستم برق دستگاه
تمیز کردن کویل کندانسور
چک کردن گاز کولر گازی
چک کردن ترموستات
پاکسازی پره های فن
بازبینی مسیر تخلیه
اندازه گیری آمپر